Generelt
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer.

På websitet kan du kun bestille varer via vores shop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Når du handler med os indgås aftaler på dansk eller engelsk.

Det er muligt at se tidligere ordrer ved at logge ind på websitet under min konto.

Priser
Alle priser på siden er i danske kroner (DKK) og inkl. moms. Priserne er dagspriser og fastlåses ved ordreafgivelsen.

Tilbud
På tilbudsvare ydes der ikke yderligere rabat.

Fragt og levering.
Leveringen af varer fra os anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen vil primært blive foretaget med Post Danmark eller GLS.

Prisen er forskellig alt efter valg af transportør og med eller uden omdeling samt destination af forsendelsen.

Levering:
Såfremt den/de bestilte varer er på lager, leveres varen inden for 1-2 hverdage.
Levering kan dog blive forsinket pga. udsolgte varer. Hvis varen er udsolgt, vil vi kontakte dig og informere om leveringstid.
Er det ikke muligt at skaffe enkelte artikler hjem inden for rimelig tid, bliver den øvrige del af bestillingen leveret snarest mulig.
Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varen er afsendt.

Retur- og fortrydelsesret
Du har som handlende hos os 14 dages fortrydelsesret, fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Du er således forpligtet til at returnere varen i samme originale stand og mængde, samt ubrudt emballage som ved modtagelsen.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelsen, samt du skal meddele os at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, samt bærer risikoen for varen indtil tidspunktet for varens levering.

Det kræves at returneringen registreres i RMA systemet under dit kunde login før den sendes retur, med den herefter genererede RMA seddel. Alternativt vil krediteringen og returneringen af betalingen kunne forlænges i behandlingen.

Returneringer sendes til:
Norsmindevej 106
8340 Malling
Denmark

Vi beder dig om at vedlægge RMA seddel samt kopi af ordrebekræftelsen / faktura. 

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Hvis du fortryder dit køb, får du det indbetalte beløb tilbage. Når du har afsendt varen, og du ønsker at få refunderet dit køb, så noter følgende oplysninger i RMA nota: navn, adresse, ordrenr. og evt. kontonummer, hvortil vi skal refunderer beløbet ved anden betaling end kort. Når varen er modtaget samt vi har kontrolleret, at den lever op til betingelserne for at fortryde. Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Fortrydelsesretten gælder ikke specialfremstillede varer, f.eks. varer med specielle mål, tryk, opstrengning eller indgraveret navn.

Bemærk! Vi modtager ikke returvarer sendt pr. efterkrav, og alle pakker skal erhvervsomdeles.

Reklamationer
Alle varer købt i webshoppen er omfattet af en reklamationsret på 2 år gældende fra købsdato. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Reklamationer skal registreres i RMA systemet under Min Konto inde på websitet, med fejl angivelse samt mangler på produktet.